発表年月

「タイトル」,単著・共著の別,掲載誌等・巻・号(発行所・出版社等),最初と最後の頁

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

11

 

12

 

 

13

 

 

14

 

 

15

 

 

16

 

17

 

18

 

 

 

19

 

20

 

 

21

 

 

22

20111

 

20113

 

20118

 

20118

 

20122

 

 

20127

 

 

201212

 

 

20132

 

 

20132

 

20133

 

 

20138

 

20159

 

 

20151

 

 

201512

 

 

20168

 

 

20168

 

20171

 

20179

 

 

 

20183

 

20189

 

 

201810

 

 

201811

Using TOEIC Part 2 for the Instruction of Indirect Speech Acts、単著、The Language TeacherJALT PublicationVolume 35P.4142

Presentation of Refusals and Contexts in ELT Textbooks、単著、

『現代英語談話会論集』 現代英語談話会 6号、P.1743

Effective Instruction of Shadowing Using a Movie、共著、

JALT Conference Proceedings –JALT 2010JALT PublicationP.139147

Pragmatic Analysis of Refusal Strategies in ELT Textbooks、単著、The JACET  International Conference Proceedings JACETP.331336

Pragmatic Perspectives for Part Two of the TOEIC Exam、単著、Proceedings of the 2011 Colloquium on Language Learning, Temple University JapanTemple UniversityP.3745

Sociolinguistic Competence for Listening Comprehension: Speech Act Analysis of TOEIC Part 2、単著、『現代英語談話会論集』、現代英語談話会、第7号、P.1942

Is “good bye”enough to end a conversation、単著、Pragmatics Resources The JALT PragmaticsJALT Pragmatics SIG、第1号、P.2224

Pragmatic Analysis of Conversation Closings in ELT Textbooks and Corpus Data、単著、Proceedings of the 2012 Colloquium on Language Learning, Temple University JapanTemple UniversityP.8894

Communicative Competence for Listening Comprehension、単著、The 2012 Pan SIG ProceedingsJALT Pan SIGP.181186

Pragmatic Analysis of Conversation Closings in Michigan Corpus of Academic Spoken English、単著、『現代英語談話会論集』、現代英語談話会、第8号、P.2539

Pragmatic Analysis of Conversational Closings in Friends、単著、JALT Conference Proceedings –JALT 2012JALT PublicationP.338345

Curriculum Development for English Classes in the Fifth Grade of Elementary School、共著、JALT Conference Proceedings –JALT 2014JALT PublicationP.172180

「グローバル化に向けた大学英語教育への提案:グローバルコミュニケーションツールとしての英語」、単著、グローバル人材育成教育研究 第2巻第1号、43頁~50

High school teachers’ cognition towards the policy of English classes in English. Explorations in Teacher Development、単著、Journal of the JALT Teacher Education and Development SIG, 22(2), P.814

High school teachers’ cognition toward the New Course of Study.  Proceedings of the 17th Annual Temple University Japan Campus Applied Linguistics Colloquium, 17, P.7077.

Presentation Peer Assessment: Friendship matters?、共著、JALT Conference Proceedings –JALT 2015JALT Publication, P.172~180.

「『英語の授業は英語で』に関する高校教師の認知調査と授業実践」、単著、 The Language Teacher 41(1), P.38

Developing a portfolio for English as a tool for global communication in English Profile Studies 6: Critical, Constructive Assessment of CEFR-informed Language Teaching in Japan, Cambridge University Press, P.292302

「グローバル人材育成のための英語授業実践のBloom's Taxonomyによる分析」、単著、国際教育研究所、紀要第24号、28頁~38

「大学でのグローバル人材育成教育―英語教育の視点から」、単著、アジア・ユーラシア総合研究所、『グローバル人材その育成と教育革命―日本の大学を変えた中嶋嶺雄の理念と情念』、33頁~57

「外部英語4技能試験について~大学入試英語成績提供システムへの各団体への対応~」、単著、グローバル人材育成教育研究 第6巻第1号、73頁~76

「大学の英語教育現場からのグローバル人材育成」、単著、グローバル人材育成教育学会、『グローバル人材育成教育の挑戦:大学・高校での実践ハンドブック』、334頁~339頁